معماری
خانه / دستگاه سنگ شکن هیدروکن (هیدروکن ریز شکن و هیدروکن قلوه شکن)

دستگاه سنگ شکن هیدروکن (هیدروکن ریز شکن و هیدروکن قلوه شکن)

سنگ شکن هیدروکن از نوع مخروطی بوده و به عنوان سنگ شکن اولیه و سنگ شکن ثانویه کاربرد دارد. عمل خردایش در سنگ شکن هیدروکن توسط بسته شدن فاصله بین منتل و کانکیو صورت می پذیرد این شکاف سنگ شکن هیدروکن بوسیله بوش اکسنتریک که در پایین شافت اصلی قرار دارد و باعث چرخش شافت اصلی می شود باز و بسته می شود. با تغییر دهانه باز بین منتل و کانکیو توسط جک بالا برنده می توان آنالیز بار خروجی را مطابق با نیاز تغییر داد. انرژی لازم برای دوران مجموعه شفت و هدسنترو منتل هیدروکن از یک دینام 125hp تامین می شود. انرژِی دورانی الکتروموتور توسط مجموعه هوزینگ هیدروکن به دنده کرانویل منتقل می شود. چرخش دنده کرانویل که در انتهای بوش فولادی قرار دارد باعث دوران شفت هیدروکن می شود

با تغییر سایز اکسنتریک سنگ شکن هیدروکن می توان سرعت عبور و اندازه بار خروجی را تغییر داد. کلیه قطعاتی اصلی سنگ شکن هیدروکن که با بار در تماس مستقیم هستند از فولاد منگنزی مولیبدن دار ساخته شده اند که مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند. قسمتهای خرد کننده سنگ شکن هیدروکن (منتل و کانکیو) دارای شکل مخروطی (کونیک) هستند و در نهایت دهنه گشاد منتل معادل ۳۶ اینچ است. بنا به موارد فوق این دستگاه به سنگ شکن هیدروکن ۳۶ اینچ معروف است.

در صورتی که هیدروکن را به عنوان سنگ شکن اولیه و قلوه شکن بخواهند استفاده کنند باید سایز تاپشل آن را نیز تغییر داد. در سنگ شکن هیدروکن از دو نوع منتل 2 و منتل 4 استفاده می شود که منتل 2 همراه کانکیو 2  یا کانکیو 4 بر روی هیدروکن بسته می شود، در این صورت سنگ شکن به عنوان ماسه ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در هر دو حالت فوق از تاپشل 4 استفاده می شود. اما اگر بخواهیم از سنگ شکن هیدروکن به عنوان درشت شکن استفاده کنیم باید منتل 4 را همراه کانکیو 4، کانکیو 5، کانکیو 5/5، کانکیو 6/5، کانکیو 7 یا کانکیو 8 استفاده کنیم.

  • هیدروکن مدل 36-2 با منتل 2 کانکیو 2 و تاپشل 4
  • هیدروکن مدل 36-3 با منتل 2 کانکیو 4 و تاپشل 4
  • هیدروکن مدل 36-4 با منتل 4 کانکیو 4 و تاپشل 4
  • هیدروکن مدل 36-5 با منتل 4 کانکیو 5/5 و تاپشل 5/5
  • هیدروکن مدل 36-6/5 با منتل 4 کانکیو 6/5 و تاپشل 6/5
  • هیدروکن  مدل 36-8 با منتل 4 کانکیو 8 و تاپشل 8

قطعات هیدروکن از چهار آلیاژ فولاد کربنی، فولاد MO40، فولاد منگنزی و آلیاژ برنج ساخته می شوند :

1. قطعات فولاد کربنی  هیدروکن : پوسته اصلی هیدروکن از دو قطعه سنگین کربنی به نام های تاپشل و باتمشل ساخته شده است. تاپشل توسط دوازده پیچ اصلی به باتمشل هیدروکن بسته می شود. کانیکو درون تاپشل قرار می گیرد. در قسمت فوقانی تاپشل اسپایدر بسته می شود. بار ورودی از بین بازوهای دوطرف تاپشل به داخل دستگاه ریخته می شود.

2. قطعات فولاد منگنزی هیدروکن : بار ورودی تحت فشار بین دو قطعه منگنزی هیدروکن یعنی منتل و کانکیو خورد می شود. منتل و کانکیو به شکل مخروطی می باشند. منتل بر روی هدسنتر شفت بسته می شود. با تغییر سایز منتل و کانکیو سایز بار ورودی و خروجی هیدروکن تغییر می کند.

3. قطعات فولاد MO40 هیدروکن : شفت اصلی هیدروکن که حرکت دورانی لنگ آن باعث تنگ شدن زاویه بین منتل و کانکیو می شود از فولاد MO40 ساخته می شود. همچنین بوش فولادی که درون دنده کرانویل هیدروکن قرار می گیرد از فولاد MO40 ساخته می شود.

4. قطعات برنجی  هیدروکن : بوش های اکسنتریک (بوش لنگ) و بوش کنگره ای هیدروکن از آلیاژ برنج ساخته می شود. همچنین کفگرد عدسی که در ته شفت بسته می شود و کفگرد تخت از جنس آلیاژ برنج می باشند.

جهت حفظ طول عمر قطعات و کارکرد مطلوب در سنگ شکن هیدروکن از سیستم روغن کاری اتوماتیک با جریان دائمی روغن استفاده می شود. بوش اسپایدر در سر شفت به طور مجزا روغن کاری می شود. دنده کرانویل و پینیون و بوش های هیدروکن به روش غرقابی روغن کاری می شوند. سلول هیدرولیک و پنوماتیک (تانک جک و روغن) هیدروکن از دو بخش با عملکرد مجزای زیر تشکیل شده است :

  1. بخش روغن کاری هیدروکن : ظرفیت تانک روغن  سنگ شکن هیدروکن 300 لیتر روغن 220 می باشد. روغن ابتدا از صافی هایی که در تانک هیدروکن  تعبیه شده است عبور می کند. سپس وارد پمپ روغن C94 با ظرفیت 60 لیتر در دقیقه می شود. شفت پمپ جهت حرکت به یک  دینام 3 اسب بخار کوبله شده است. روغن  بعد از عبور از پمپ، جهت کاهش دما وارد سردکن هیدروکن می شود. روغن خروجی از سرد کن  هیدروکن توسط لوله ای وارد سلول شده و در انتها به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت بالایی آن  توسط یک شیلنگ به ورودی لوله کنگره ای در بدنه باتمشل وصل می شود که بخشی از آن جهت روغن کاری بوش کنگره ای  و دنده های کرانویل و پینیون وارد باتمشل می شود و قسمتی از آن جهت روغن کاری بلبرینگ های هوزینگ وارد آن می شود. بخش دوم روغن سرد شده از سلول توسط شیلنگی وارد گلدانی می شود که بعد از عبور از پیستون و شیارهای کفگرد ها وارد بوش اکسنتریک می شود و بعد از سرریز شدن از قسمت فوقانی بوش اکسنتریک از باتمشل خارج می شود سپس جهت سرد شدن وارد تانک روغن می شود.
  2. بخش هیدرولیک هیدروکن : ظرفیت تانک روغن هیدرولیک 80 لیترمی باشد. روغن هیدرولیک بعد از عبور از پمپ جک که با یک دینام 1/5 اسب بخار کوبله شده است وارد سوپاپ و فشار شکن می شود. از فشار شکن روغن هیدرولیک وارد شیر برقی می شود که جهت بالا و پایین دادن جک از ان استفاده می شود.

مشخصات کلی سنگ شکن هیدروکن

سیستم خنک کننده آبی و روغنی
قدرت موتور 90 کیلو وات 1400 دور در دقیقه
دور شافت  پینیون 1083 دور در دقیقه
حجم روغن هیدرولیک 80 لیتر
حجم روغن روان کننده 260 لیتر
وزن کلی بدون شاسی 9000 کیلوگرم
وزن کلی با شاسی 10000 کیلوگرم

قطعات سنگ شکن هیدروکن

قیمت قطعات سنگ شکن هیدروکن فروش قطعات سنگ شکن هیدروکن خرید قطعات سنگ شکن هیدروکن قیمت لولزم یدکی سنگ شکن هیدروکن فروش لوازم یدکی سنگ شکن هیدروکن خرید لوازم یدکی سنگ شکن هیدروکن قیمت قطعات هیدروکن فروش قطعات هیدروکن خرید قطعات هیدروکن قیمت لولزم یدکی هیدروکن فروش لوازم یدکی هیدروکن خرید لوازم یدکی هیدروکن

ویژگی های سنگ شکن هیدروکن

استفاده به عنوان سنگ شکن اولیه و ثانویه در معادن
قابلیت بسیار بالا در خرد ایش سنگ های سخت
مناسب برای تولید زیاد شن و ماسه
ظرفیت بالا به واسطه داشتن دهانه بزرگ ورودی بار
ساختمان بسیار مستحکم و مقاومت بالا در هنگام عمل خردایش
ساخت قطعات سایشی از فولاد منگنزی
راندمان بالا و کاهش هزینه نگهداری با سه سیستم روغنکاری اتوماتیک
سهولت در حمل و نصب بدلیل وزن پائین

قالب وردپرس